Rolul publicității într-o agenție de marketing

Pe scurt, publicitatea este o formă de comunicare personală, plătită și controlată în detaliu, de obicei cu scop persuasiv, despre idei, bunuri și servicii, făcută de o echipă specializată care a dobândit cunoștințe despre ceea ce presupune o campanie de marketing. Publicitatea se face prin mijloacele de informare în masă, indiferent că vorbim despre radio, televiziune, afișe, bannere sau chiar reclame distribuite pe rețelele de socializare.

Cele mai multe companii se folosesc de publicitate ca să transmită publicului său țintă un anumit mesaj, ambalat corespunzător, despre produsele și serviciile prestate de către acestea, cu scopul de a determina un răspuns pozitiv din partea publicului consumator. În acest segment, spațiul și timpul sunt controlate și folosite la maximum, având în vedere că există un buget pe care specialistul sau echipa de comunicarea publică trebuie să-l managerieze cât mai bine și cât mai repede în funcție de cererile clientului.

Analizând o serie de articole publicate pe themarketing.ro, am descoperit că mesajele publicitare sunt expuse într-un spațiu delimitat, pe o anumită durată, în funcție de costurile stabilite de agenția publicitară și client la brieful de început. Publicitatea este vastă și plină de idei creative, motiv pentru care un simplu mesaj poate fi gândit și expus într-o mulțime de variante.

De exemplu, poate fi vorba despre un panou publicitar, situat într-o zonă mai des sau mai puțin frecventată de public, timp de câteva zile, o săptămână sau o lună. Totodată, poate fi  poate fi vorba despre numărul numărul de secunde sau minute alocat unui spot publicitar la radio sau televiziune. Să nu uităm nici de spațiul alocat anunțurilor și reclamelor în ziare și reviste sau chiar pe paginile site-urilor web des accesate.

Există însă și publicitate care nu necesită un buget alocat spațiului și timpului. Adesea, instituțiile media sponsorizează organizațiile non-profit, anunțurile fiind distribuite sub forma mesajelor de interes public.

Leave a Comment