Cum te păcălesc marketerii fără ca tu să-ți dai seama

Dacă ar trebui să facem un sondaj despre toate lucrurile achiziționate și pe care nu le folosim sau pur și simplu de care nu avem o anumită nevoie, fiecare listă individuală ar cuprinde cel puțin 10 lucruri, asta doar dacă nu le găsești o trebuință ulterioară ca să justifici cheltuielile.

Marketingul este despre a vinde și a cumpăra, astfel că tehnicile folosite în campaniile pentru promovarea produselor și a serviciilor devin tot mai persuasive din cauza concurenței acerbe de pe piață. Fiecare echipă de marketing vrea să-și scoată la întâietate pachetul de servicii prestate la cererea clienților, deseori companii care lansează noi produse. Tehnicile diferă de la o agenție de marketing la alta, însă toate au același scop: să vândă.

În ultimii ani, prezența acestor „entități” se resimte tot mai mult în mediul online, utilizatorii de pe rețelele de social media fiind agasați constant cu reclame de produs sau diferite pachete de servicii. Ulterior, internetul a devenit cel mai bun canal de promovare utilizat de marketeri în campaniile lor de a vinde, însă cât la sută dintre promisiunile făcute sunt adevărate? Având în vedere că, pentru a-și păstra identitatea de brand, companiile nu riscă să păcălească consumatorul, însă ne pot induce ideea că avem nevoie de acel produs. Tehnicile de persuasiune sunt numeroase și diferă de la o categorie de consumatori la alta, în timp ce fidelizarea mai pune un strat de presiune asupra acestora.

De exemplu, dacă iubești produsele de la Apple, doar bugetul îți mai poate sta în calea achiziționării dispozitivelor noi apărute. De ce? Pentru că ești deja un consumator ferm convins de calitatea produselor oferite. În acest fel, companiile care se bazează pe identitatea de brand au șanse mai mari să livreze un număr mai mare de produse, deși necesitatea este extrem de scăzută chiar chiar inexistentă.

Există, de asemenea, și firme mai puțin cunoscute, dar care merg pe principiul „vindem cu orice preț”. În cazul acesta, reputația site-ului, de exemplu, nu mai contează atât de mult dacă vrei să cumperi pentru prima dată. De cele mai multe ori, acestea nu rezistă pentru o perioadă lungă de timp, din cauza faptului că recenziile slabe pot influența decizia cumpărătorilor. Nu uitați că rețelele de socializare favorizează comercializarea produselor, astfel că puteți deveni mai reticenți atunci când vedeți produse care par să fie pe gustul vostru.

Pentru mai multe informații legate despre cum funcționează aceste agenții, accesați site-ul themarketing.ro și puneți-vă la curent cu exemple concrete, dar și cu noutăți din domenii apropiate. Atât marketingul, cât și businessul par să fie într-o relație de simbioză. De asemenea, dacă vreți să fiți conectați la ultimele știri din economie, accesați thebiz.ro.

Leave a Comment