Chrysler intră din nou pe piața de automobile

În urmă cu trei ani, când producătorul american a intrat în faliment, sute de mii de locuri de muncă erau în pericol, însă lucrurile s-au îmbunătățit drastic odată cu achiziționarea companiei de către Fiat. Potrivit celor de la thecars.ro, italianul Sergio Marchionne a reușit să readucă compania pe drumul cel bun în doar doi ani, rambursând împrumutul de 6 miliarde de dolari contractat de guvernul SUA.

Redresarea sectorului auto după tragediile crizei a fost unul dintre cei mai buni indicatori ai economiei din SUA în 2011, Chrysler înregistrând cel mai bun progres. În ciuda faptului că a dat faliment în 2009 și toată lumea specula cu privire la dispariția producătorului auto, Chrysler a realizat un profit de 183 de milioane de dolari în 2011, iar rezultatele ar fi fost și mai bune dacă cele 6 miliarde de dolari nu ar fi fost rambursate. Această reușită se datorează colaborării cu Fiat, care a preluat compania cu cei 54.000 de angajați ai săi în 2009.

Împrumutul de 6 miliarde de dolari a fost folosit de Marchionne pentru a moderniza fabricile Chrysler, pentru a crește calitatea produselor, pentru a introduce versiuni noi a gamei formată din cele 16 modele existente și pentru a combina operațiunile celor două companii.  Chrysler Corporation a fost înființată în iunie 1925 de către Walter P. Chrysler din afacerea Maxwell Motor Corporation.

În 1924 a fost introdusă prima mașină Chrysler, urmând ca în 1925 compania să achiziționeze American Motor Body Company, creând o sursă de aprovizionare cu caroserii. Chrysler a început să-și clasifice vehiculele după preț și specificații în 1928, formând marca Plymouth pentru piața low-end și marca DeSoto pentru piața mid-range. În același an, Chrysler a fuzionat cu Dodge Brothers, câștigând numeroase afaceri cu camioane, precum și un sistem de distribuire/dealer remarcabil.

Leave a Comment